lukasz.m.zawada@gmail.com

lukasz.m.zawada@gmail.com

lukasz.m.zawada@gmail.com

Łukasz Zawada – urodzony w 1984 roku w Radomiu, ukończył studia literaturoznawcze na Uniwersytecie Warszawskim, mieszka w Warszawie. Jego proza łączy w sobie krytykę współczesnej cywilizacji i sporą dawkę czarnego humoru. To pisarstwo eklektyczne, przesycone schyłkowością, ale i specyficznym luzem. Zdarza mu się współpracować z artystami i artystkami ze sztuk wizualnych. Amator boksu tajskiego i szachów. Unika mediów społecznościowych.

Jego debiutancka powieść, śmiałe kompozycyjnie „Fragmenty dziennika SI” (Wydawnictwo Nisza), traktowała o technologicznej rewolucji, która nadeszła niezauważona i rozgrywa się gdzieś w tle. Znalazła się w zestawieniu najlepszych polskich książek 2018 roku m.in. według Tygodnika „Polityka” i „Dwutygodnika”. Była nominowana do Paszportu „Polityki” (2018), Nagrody Literackiej im. Witolda Gombrowicza (2019) i Nagrody Conrada (2019).

„Wydatki”, które ukażą się we wrześniu 2021 roku w Wydawnictwie Filtry, to coś skrajnie innego. Powieść o wielkiej miłości, która – jak w klasycznych romansach – nie może się ziścić z przyczyn ekonomicznych. Powieść podróżnicza o odkryciu Ameryki, że pieniądze rządzą światem. Powieść encyklopedyczna, odzwierciedlająca intelektualny horyzont właściwy dla naszej kultury. Powieść resentymentalna, pełna żalu, że nie jest komercyjną, dochodową powieścią – i powieścią w ogóle. O niekreatywnym lenistwie. O nonsensie pracy. O luzerstwie literatury i jedynym marzeniu: bogactwie.

Łukasz Zawadaurodzony w 1984 roku w Radomiu, ukończył studia literaturoznawcze na Uniwersytecie Warszawskim, mieszka w Warszawie. Jego proza łączy w sobie krytykę współczesnej cywilizacji i sporą dawkę czarnego humoru. To pisarstwo eklektyczne, przesycone schyłkowością, ale i specyficznym luzem. Zdarza mu się współpracować z artystami i artystkami ze sztuk wizualnych. Amator boksu tajskiego i szachów. Unika mediów społecznościowych.

Jego debiutancka powieść, śmiałe kompozycyjnie „Fragmenty dziennika SI” (Wydawnictwo Nisza), traktowała o technologicznej rewolucji, która nadeszła niezauważona i rozgrywa się gdzieś w tle. Znalazła się w zestawieniu najlepszych polskich książek 2018 roku m.in. według Tygodnika „Polityka” i „Dwutygodnika”. Była nominowana do Paszportu „Polityki” (2018), Nagrody Literackiej im. Witolda Gombrowicza (2019) i Nagrody Conrada (2019).

„Wydatki”, które ukażą się we wrześniu 2021 roku w Wydawnictwie Filtry, to coś skrajnie innego. Powieść o wielkiej miłości, która – jak w klasycznych romansach – nie może się ziścić z przyczyn ekonomicznych. Powieść podróżnicza o odkryciu Ameryki, że pieniądze rządzą światem. Powieść encyklopedyczna, odzwierciedlająca intelektualny horyzont właściwy dla naszej kultury. Powieść resentymentalna, pełna żalu, że nie jest komercyjną, dochodową powieścią – i powieścią w ogóle. O niekreatywnym lenistwie. O nonsensie pracy. O luzerstwie literatury i jedynym marzeniu: bogactwie

Łukasz Zawada
urodzony w 1984 roku w Radomiu, ukończył studia literaturoznawcze na Uniwersytecie Warszawskim, mieszka w Warszawie. Jego proza łączy w sobie krytykę współczesnej cywilizacji i sporą dawkę czarnego humoru. To pisarstwo eklektyczne, przesycone schyłkowością, ale i specyficznym luzem. Zdarza mu się współpracować z artystami i artystkami ze sztuk wizualnych. Amator boksu tajskiego i szachów. Unika mediów społecznościowych.

Jego debiutancka powieść, śmiałe kompozycyjnie „Fragmenty dziennika SI” (Wydawnictwo Nisza), traktowała o technologicznej rewolucji, która nadeszła niezauważona i rozgrywa się gdzieś w tle. Znalazła się w zestawieniu najlepszych polskich książek 2018 roku m.in. według Tygodnika „Polityka” i „Dwutygodnika”. Była nominowana do Paszportu „Polityki” (2018), Nagrody Literackiej im. Witolda Gombrowicza (2019) i Nagrody Conrada (2019).

„Wydatki”, które ukażą się we wrześniu 2021 roku w Wydawnictwie Filtry, to coś skrajnie innego. Powieść o wielkiej miłości, która – jak w klasycznych romansach – nie może się ziścić z przyczyn ekonomicznych. Powieść podróżnicza o odkryciu Ameryki, że pieniądze rządzą światem. Powieść encyklopedyczna, odzwierciedlająca intelektualny horyzont właściwy dla naszej kultury. Powieść resentymentalna, pełna żalu, że nie jest komercyjną, dochodową powieścią – i powieścią w ogóle. O niekreatywnym lenistwie. O nonsensie pracy. O luzerstwie literatury i jedynym marzeniu: bogactwie.

Łukasz Zawadaurodzony w 1984 roku w Radomiu, ukończył studia literaturoznawcze na Uniwersytecie Warszawskim, mieszka w Warszawie. Jego proza łączy w sobie krytykę współczesnej cywilizacji i sporą dawkę czarnego humoru. To pisarstwo eklektyczne, przesycone schyłkowością, ale i specyficznym luzem. Zdarza mu się współpracować z artystami i artystkami ze sztuk wizualnych. Amator boksu tajskiego i szachów. Unika mediów społecznościowych.

Jego debiutancka powieść, śmiałe kompozycyjnie „Fragmenty dziennika SI” (Wydawnictwo Nisza), traktowała o technologicznej rewolucji, która nadeszła niezauważona i rozgrywa się gdzieś w tle. Znalazła się w zestawieniu najlepszych polskich książek 2018 roku m.in. według Tygodnika „Polityka” i „Dwutygodnika”. Była nominowana do Paszportu „Polityki” (2018), Nagrody Literackiej im. Witolda Gombrowicza (2019) i Nagrody Conrada (2019).

„Wydatki”, które ukażą się we wrześniu 2021 roku w Wydawnictwie Filtry, to coś skrajnie innego. Powieść o wielkiej miłości, która – jak w klasycznych romansach – nie może się ziścić z przyczyn ekonomicznych. Powieść podróżnicza o odkryciu Ameryki, że pieniądze rządzą światem. Powieść encyklopedyczna, odzwierciedlająca intelektualny horyzont właściwy dla naszej kultury. Powieść resentymentalna, pełna żalu, że nie jest komercyjną, dochodową powieścią – i powieścią w ogóle. O niekreatywnym lenistwie. O nonsensie pracy. O luzerstwie literatury i jedynym marzeniu: bogactwie.

Łukasz Zawada – urodzony w 1984 roku w Radomiu, ukończył studia literaturoznawcze na Uniwersytecie Warszawskim, mieszka w Warszawie. Jego proza łączy w sobie krytykę współczesnej cywilizacji i sporą dawkę czarnego humoru. To pisarstwo eklektyczne, przesycone schyłkowością, ale i specyficznym luzem. Zdarza mu się współpracować z artystami i artystkami ze sztuk wizualnych. Amator boksu tajskiego i szachów. Unika mediów społecznościowych.

Jego debiutancka powieść, śmiałe kompozycyjnie „Fragmenty dziennika SI” (Wydawnictwo Nisza), traktowała o technologicznej rewolucji, która nadeszła niezauważona i rozgrywa się gdzieś w tle. Znalazła się w zestawieniu najlepszych polskich książek 2018 roku m.in. według Tygodnika „Polityka” i „Dwutygodnika”. Była nominowana do Paszportu „Polityki” (2018), Nagrody Literackiej im. Witolda Gombrowicza (2019) i Nagrody Conrada (2019).

„Wydatki”, które ukażą się we wrześniu 2021 roku w Wydawnictwie Filtry, to coś skrajnie innego. Powieść o wielkiej miłości, która – jak w klasycznych romansach – nie może się ziścić z przyczyn ekonomicznych. Powieść podróżnicza o odkryciu Ameryki, że pieniądze rządzą światem. Powieść encyklopedyczna, odzwierciedlająca intelektualny horyzont właściwy dla naszej kultury. Powieść resentymentalna, pełna żalu, że nie jest komercyjną, dochodową powieścią – i powieścią w ogóle. O niekreatywnym lenistwie. O nonsensie pracy. O luzerstwie literatury i jedynym marzeniu: bogactwie.

Born in 1984 in Radom, graduated in literary studies at the University of Warsaw, lives in Warsaw. His prose combines criticism of modern civilization and a large dose of black humor. It is eclectic writing, saturated with decadence but also with a specific looseness. Sometimes he collaborates with visual artists. Muay Thai and chess enthusiast. Avoids social media.

His debut novel, bold in terms of composition, “Fragments of an AI Diary” (Wydawnictwo Nisza), dealt with a technological revolution that came unnoticed and takes place somewhere in the background. It was included in the list of the best Polish books of 2018 according to “Polityka” and “Dwutygodnik”. It was nominated for the Polityka's Passport Award (2018), the Witold Gombrowicz Literary Prize (2019), and the Conrad Award (2019).

“Expenses”, which will be published in September 2021 by Wydawnictwo Filtry, are something completely different. A novel about great love, which – as in classic romances – cannot be realized due to economic reasons. Travel novel about discovering America that money rules the world. An encyclopedic novel that reflects the intellectual horizon proper to our culture. A resentment novel, full of regret that it is not a commercial, profitable novel – and not a novel in general. About non-creative laziness. About the nonsense of work. About the loserness of literature and the only dream: wealth.

Born in 1984 in Radom, graduated in literary studies at the University of Warsaw, lives in Warsaw. His prose combines criticism of modern civilization and a large dose of black humor. It is eclectic writing, saturated with decadence but also with a specific looseness. Sometimes he collaborates with visual artists. Muay Thai and chess enthusiast. Avoids social media.

His debut novel, bold in terms of composition, “Fragments of an AI Diary” (Wydawnictwo Nisza), dealt with a technological revolution that came unnoticed and takes place somewhere in the background. It was included in the list of the best Polish books of 2018 according to “Polityka” and “Dwutygodnik”. It was nominated for the Polityka's Passport Award (2018), the Witold Gombrowicz Literary Prize (2019), and the Conrad Award (2019).

“Expenses”, which will be published in September 2021 by Wydawnictwo Filtry, are something completely different. A novel about great love, which – as in classic romances – cannot be realized due to economic reasons. Travel novel about discovering America that money rules the world. An encyclopedic novel that reflects the intellectual horizon proper to our culture. A resentment novel, full of regret that it is not a commercial, profitable novel – and not a novel in general. About non-creative laziness. About the nonsense of work. About the loserness of literature and the only dream: wealth.

Born in 1984 in Radom, graduated in literary studies at the University of Warsaw, lives in Warsaw. His prose combines criticism of modern civilization and a large dose of black humor. It is eclectic writing, saturated with decadence but also with a specific looseness. Sometimes he collaborates with visual artists. Muay Thai and chess enthusiast. Avoids social media.

His debut novel, bold in terms of composition, “Fragments of an AI Diary” (Wydawnictwo Nisza), dealt with a technological revolution that came unnoticed and takes place somewhere in the background. It was included in the list of the best Polish books of 2018 according to “Polityka” and “Dwutygodnik”. It was nominated for the Polityka's Passport Award (2018), the Witold Gombrowicz Literary Prize (2019), and the Conrad Award (2019).

“Expenses”, which will be published in September 2021 by Wydawnictwo Filtry, are something completely different. A novel about great love, which – as in classic romances – cannot be realized due to economic reasons. Travel novel about discovering America that money rules the world. An encyclopedic novel that reflects the intellectual horizon proper to our culture. A resentment novel, full of regret that it is not a commercial, profitable novel – and not a novel in general. About non-creative laziness. About the nonsense of work. About the loserness of literature and the only dream: wealth.

Born in 1984 in Radom, graduated in literary studies at the University of Warsaw, lives in Warsaw. His prose combines criticism of modern civilization and a large dose of black humor. It is eclectic writing, saturated with decadence but also with a specific looseness. Sometimes he collaborates with visual artists. Muay Thai and chess enthusiast. Avoids social media.

His debut novel, bold in terms of composition, “Fragments of an AI Diary” (Wydawnictwo Nisza), dealt with a technological revolution that came unnoticed and takes place somewhere in the background. It was included in the list of the best Polish books of 2018 according to “Polityka” and “Dwutygodnik”. It was nominated for the Polityka's Passport Award (2018), the Witold Gombrowicz Literary Prize (2019), and the Conrad Award (2019).

“Expenses”, which will be published in September 2021 by Wydawnictwo Filtry, are something completely different. A novel about great love, which – as in classic romances – cannot be realized due to economic reasons. Travel novel about discovering America that money rules the world. An encyclopedic novel that reflects the intellectual horizon proper to our culture. A resentment novel, full of regret that it is not a commercial, profitable novel – and not a novel in general. About non-creative laziness. About the nonsense of work. About the loserness of literature and the only dream: wealth.

Born in 1984 in Radom, graduated in literary studies at the University of Warsaw, lives in Warsaw. His prose combines criticism of modern civilization and a large dose of black humor. It is eclectic writing, saturated with decadence but also with a specific looseness. Sometimes he collaborates with visual artists. Muay Thai and chess enthusiast. Avoids social media.

His debut novel, bold in terms of composition, “Fragments of an AI Diary” (Wydawnictwo Nisza), dealt with a technological revolution that came unnoticed and takes place somewhere in the background. It was included in the list of the best Polish books of 2018 according to “Polityka” and “Dwutygodnik”. It was nominated for the Polityka's Passport Award (2018), the Witold Gombrowicz Literary Prize (2019), and the Conrad Award (2019).

“Expenses”, which will be published in September 2021 by Wydawnictwo Filtry, are something completely different. A novel about great love, which – as in classic romances – cannot be realized due to economic reasons. Travel novel about discovering America that money rules the world. An encyclopedic novel that reflects the intellectual horizon proper to our culture. A resentment novel, full of regret that it is not a commercial, profitable novel – and not a novel in general. About non-creative laziness. About the nonsense of work. About the loserness of literature and the only dream: wealth.