Wydatki / [Expenses]
Wydatki / [Expenses]
Wydatki / [Expenses]
Wydawnictwo: Wydawnictwo Filtry
Gatunek: Powieść mokumentalna / esej fabularyzowany
Premiera: 8 września 2021
Opieka redakcyjna: Ewa Wieleżyńska
Redakcja: Anna Brynkus-Weber
Korekty: d2d
Projekt typograficzny i skład: Robert Oleś / d2d
Projekt okładki: Marta Konarzewska
Wydawnictwo: Wydawnictwo Filtry
Gatunek: Powieść mokumentalna / esej fabularyzowany
Premiera: 8 września 2021
Opieka redakcyjna: Ewa Wieleżyńska
Redakcja: Anna Brynkus-Weber
Korekty: d2d
Projekt typograficzny i skład: Robert Oleś / d2d
Projekt okładki: Marta Konarzewska
Wydawnictwo: Wydawnictwo Filtry
Gatunek: Powieść mokumentalna / esej fabularyzowany
Premiera: 8 września 2021
Opieka redakcyjna: Ewa Wieleżyńska
Redakcja: Anna Brynkus-Weber
Korekty: d2d
Projekt typograficzny i skład: Robert Oleś / d2d
Projekt okładki: Marta Konarzewska
Wydawnictwo: Wydawnictwo Filtry
Gatunek: Powieść mokumentalna / esej fabularyzowany
Premiera: 8 września 2021 r
Opieka redakcyjna: Ewa Wieleżyńska
Redakcja: Anna Brynkus-Weber
Korekty: d2d
Projekt typograficzny i skład: Robert Oleś / d2d
Projekt okładki: Marta Konarzewska
Wydawnictwo: Wydawnictwo Filtry
Gatunek: Powieść mokumentalna / esej fabularyzowany
Premiera: 8 września 2021
Opieka redakcyjna: Ewa Wieleżyńska
Redakcja: Anna Brynkus-Weber
Korekty: d2d
Projekt typograficzny i skład: Robert Oleś / d2d
Projekt okładki: Marta Konarzewska
Z noty okładkowej:
Powieść o wielkiej miłości, która – jak w klasycznych romansach – nie może się ziścić z przyczyn ekonomicznych. Powieść podróżnicza o odkryciu Ameryki, że pieniądze rządzą światem. Powieść encyklopedyczna, odzwierciedlająca intelektualny horyzont właściwy dla naszej kultury. Powieść resentymentalna, pełna żalu, że nie jest komercyjną, dochodową powieścią. O niekreatywnym lenistwie. O nonsensie pracy. O luzerstwie literatury i jedynym marzeniu: bogactwie.
Ta powieść mokumentalna (lub fabularyzowany esej) opowiada o największym tabu współczesności – pieniądzach. Książka stawia pytania o sensowność funkcjonowania w realiach skrajnego rozwarstwienia i kultu produktywności. Centralny rozdział ma nietypową formę – zawiera spis wszystkich wydatków autora w 2019 roku. Publikacja spotkała się z przychylnym zainteresowaniem mediów, m.in. Dwutygodnika, „Przeglądu”, „Vogue”, „Gazety Wyborczej”, „Newsweeka”,
II Programu Polskiego Radia.
---
Wspaniała, szalona i wybitnie gęsta książka, a zarazem diabelsko precyzyjna
Zofia Król, Dwutygodnik
Najprawdopodobniej najzabawniejsza rzecz, jaką będziecie mieli okazję przeczytać w tym roku
Łukasz Grzymisławski, „Gazeta Wyborcza”
Dobrze się bawiłem przy tej książce. Złośliwa, gorzka, sarkastyczna… Pewnym gremiom czytelniczym i krytycznym powinna dać do myślenia
Piotr Kofta, II Program Polskiego Radia
Autor „Wydatków” podsuwa czytelnikowi rozmaite słuszne sądy, które mu się spodobają. I to może budzić dystans, bo nie każdy czytelnik lubi, żeby go brać pod włos
Justyna Sobolewska, „Polityka”
Nade wszystko rozdział „365 dni, 42 923 złote i 45 groszy”, który powinien dostać jakąś nagrodę za rozdział wybitny, a nominację do Paszportów „Polityki” to na bank
Mateusz, Lubimyczytać.pl
Najbardziej wstrząsająca w książce jest lista wydatków
Agata Passent, „Odlot. Magazyn Kulturalny”
Niezależnie od tego, którą interpretację wybrać – nieźle napisane
Piotr Gociek, „Do Rzeczy”
Piasek w piaskownicy zamienił się w brudną breję
Wojciech Szot, Zdaniem Szota
Technika wielopoziomowych relacji poszczególnych rozdziałów książki oraz biografii autora i jego dzieła doprowadzona została w „Wydatkach” do poziomu najwyższej klasy rozgrywkowej, dając czytelnikowi – zgodnie z cytowaną już funkcjonalną definicją literatury – doprawdy niemałą przyjemność
Tomasz Chlewiński, „Nowy Napis”
Fantastyczny pomysł – kapitalnie zrealizowany!
Iwona Rusek, II Program Polskiego Radia
Zmuszony zostałem do głębokiej refleksji nad kierunkiem ewolucji literatury
Adam Kraszewski, Natemat.pl
Z noty okładkowej:
Powieść o wielkiej miłości, która – jak w klasycznych romansach – nie może się ziścić z przyczyn ekonomicznych. Powieść podróżnicza o odkryciu Ameryki, że pieniądze rządzą światem. Powieść encyklopedyczna, odzwierciedlająca intelektualny horyzont właściwy dla naszej kultury. Powieść resentymentalna, pełna żalu, że nie jest komercyjną, dochodową powieścią. O niekreatywnym lenistwie. O nonsensie pracy. O luzerstwie literatury i jedynym marzeniu: bogactwie.
Ta powieść mokumentalna (lub fabularyzowany esej) opowiada o największym tabu współczesności – pieniądzach. Książka stawia pytania o sensowność funkcjonowania w realiach skrajnego rozwarstwienia i kultu produktywności.
---
Wspaniała, szalona i wybitnie gęsta książka, a zarazem diabelsko precyzyjna
Zofia Król, „Dwutygodnik”
Najprawdopodobniej najzabawniejsza rzecz, jaką będziecie mieli okazję przeczytać w tym roku
Łukasz Grzymisławski, „Gazeta Wyborcza”
Dobrze się bawiłem przy tej książce. Złośliwa, gorzka, sarkastyczna… Pewnym gremiom czytelniczym i krytycznym powinna dać do myślenia
Piotr Kofta, II Program Polskiego Radia
Autor „Wydatków” podsuwa czytelnikowi rozmaite słuszne sądy, które mu się spodobają. I to może budzić dystans, bo nie każdy czytelnik lubi, żeby go brać pod włos
Justyna Sobolewska, „Polityka”
Nade wszystko rozdział „365 dni, 42 923 złote i 45 groszy”, który powinien dostać jakąś nagrodę za rozdział wybitny, a nominację do Paszportów „Polityki” to na bank
Mateusz, Lubimyczytać.pl
Najbardziej wstrząsająca w książce jest lista wydatków
Agata Passent, „Odlot. Magazyn Kulturalny”
Niezależnie od tego, którą interpretację wybrać – nieźle napisane
Piotr Gociek, „Do Rzeczy”
Piasek w piaskownicy zamienił się w brudną breję
Wojciech Szot, Zdaniem Szota
Technika wielopoziomowych relacji poszczególnych rozdziałów książki oraz biografii autora i jego dzieła doprowadzona została w „Wydatkach” do poziomu najwyższej klasy rozgrywkowej, dając czytelnikowi – zgodnie z cytowaną już funkcjonalną definicją literatury – doprawdy niemałą przyjemność
Tomasz Chlewiński, „Nowy Napis”
Jestem absolutnie rozbrojona i zachwycona
Marta Perchuć-Burzyńska, TOK FM
Fantastyczny pomysł – kapitalnie zrealizowany!
Iwona Rusek, II Program Polskiego Radia
Z noty okładkowej:
Powieść o wielkiej miłości, która – jak w klasycznych romansach – nie może się ziścić z przyczyn ekonomicznych. Powieść podróżnicza o odkryciu Ameryki, że pieniądze rządzą światem. Powieść encyklopedyczna, odzwierciedlająca intelektualny horyzont właściwy dla naszej kultury. Powieść resentymentalna, pełna żalu, że nie jest komercyjną, dochodową powieścią. O niekreatywnym lenistwie. O nonsensie pracy. O luzerstwie literatury i jedynym marzeniu: bogactwie.
Ta powieść mokumentalna (lub fabularyzowany esej) opowiada o największym tabu współczesności – pieniądzach. Książka stawia pytania o sensowność funkcjonowania w realiach skrajnego rozwarstwienia i kultu produktywności.
---
Wspaniała, szalona i wybitnie gęsta książka, a zarazem diabelsko precyzyjna
Zofia Król, „Dwutygodnik”
Najprawdopodobniej najzabawniejsza rzecz, jaką będziecie mieli okazję przeczytać w tym roku
Łukasz Grzymisławski, „Gazeta Wyborcza”
Dobrze się bawiłem przy tej książce. Złośliwa, gorzka, sarkastyczna… Pewnym gremiom czytelniczym i krytycznym powinna dać do myślenia
Piotr Kofta, II Program Polskiego Radia
Autor „Wydatków” podsuwa czytelnikowi rozmaite słuszne sądy, które mu się spodobają. I to może budzić dystans, bo nie każdy czytelnik lubi, żeby go brać pod włos
Justyna Sobolewska, „Polityka”
Nade wszystko rozdział „365 dni, 42 923 złote i 45 groszy”, który powinien dostać jakąś nagrodę za rozdział wybitny, a nominację do Paszportów „Polityki” to na bank
Mateusz, Lubimyczytać.pl
Najbardziej wstrząsająca w książce jest lista wydatków
Agata Passent, „Odlot. Magazyn Kulturalny”
Niezależnie od tego, którą interpretację wybrać – nieźle napisane
Piotr Gociek, „Do Rzeczy”
Piasek w piaskownicy zamienił się w brudną breję
Wojciech Szot, Zdaniem Szota
Technika wielopoziomowych relacji poszczególnych rozdziałów książki oraz biografii autora i jego dzieła doprowadzona została w „Wydatkach” do poziomu najwyższej klasy rozgrywkowej, dając czytelnikowi – zgodnie z cytowaną już funkcjonalną definicją literatury – doprawdy niemałą przyjemność
Tomasz Chlewiński, „Nowy Napis”
Jestem absolutnie rozbrojona i zachwycona
Marta Perchuć-Burzyńska, TOK FM
Fantastyczny pomysł – kapitalnie zrealizowany!
Iwona Rusek, II Program Polskiego Radia
Zmuszony zostałem do głębokiej refleksji nad kierunkiem ewolucji literatury
Adam Kraszewski, Natemat.pl
Z noty okładkowej:
Powieść o wielkiej miłości, która – jak w klasycznych romansach – nie może się ziścić z przyczyn ekonomicznych. Powieść podróżnicza o odkryciu Ameryki, że pieniądze rządzą światem. Powieść encyklopedyczna, odzwierciedlająca intelektualny horyzont właściwy dla naszej kultury. Powieść resentymentalna, pełna żalu, że nie jest komercyjną, dochodową powieścią. O niekreatywnym lenistwie. O nonsensie pracy. O luzerstwie literatury i jedynym marzeniu: bogactwie.
Ta powieść mokumentalna (lub fabularyzowany esej) opowiada o największym tabu współczesności – pieniądzach. Książka stawia pytania o sensowność funkcjonowania w realiach skrajnego rozwarstwienia i kultu produktywności.
/
---
Z noty okładkowej:
Powieść o wielkiej miłości, która – jak w klasycznych romansach – nie może się ziścić z przyczyn ekonomicznych. Powieść podróżnicza o odkryciu Ameryki, że pieniądze rządzą światem. Powieść encyklopedyczna, odzwierciedlająca intelektualny horyzont właściwy dla naszej kultury. Powieść resentymentalna, pełna żalu, że nie jest komercyjną, dochodową powieścią. O niekreatywnym lenistwie. O nonsensie pracy. O luzerstwie literatury i jedynym marzeniu: bogactwie.
Ta powieść mokumentalna (lub fabularyzowany esej) opowiada o największym tabu współczesności – pieniądzach. Książka stawia pytania o sensowność funkcjonowania w realiach skrajnego rozwarstwienia i kultu produktywności. Centralny rozdział ma nietypową formę – zawiera spis wszystkich wydatków autora w 2019 roku. Publikacja spotkała się z przychylnym zainteresowaniem mediów, m.in. Dwutygodnika, „Przeglądu”, „Vogue”, „Gazety Wyborczej”, „Newsweeka”, II Programu Polskiego Radia.
Excerpt from the publisher's blurb:
A novel about great love, which – as in classic romances – cannot be realized due to economic reasons. Science novel about reinventing the wheel – that money rules the world. An encyclopedic novel that reflects the intellectual horizon proper to our culture. A resentment novel, full of regret that it is not a commercial, profitable novel. About non-creative laziness. About the nonsense of work. About the loserness of literature and the only dream: wealth.
This mockumentary novel (or fictionalized essay) deals with the biggest taboo of our times – money. The book asks questions about the sense of functioning in the reality of extreme stratification and the cult of productivity. The central chapter takes an unusual form – it lists all the author's 2019 expenses. The publication received favorable reviews in national media, including Dwutygodnik, Przegląd, Vogue, Gazeta Wyborcza, Newsweek, and Polish Radio.
---
Według mnie to uniwersalna opowieść o Polakach, o klasie średniej na dorobku
Arkadiusz Gruszczyński, Vogue.pl
Jestem absolutnie rozbrojona i zachwycona
Marta Perchuć-Burzyńska, TOK FM
„Wydatki” są mądre, smutne i szalenie zabawne, czyli idealne
Olga Wróbel, Kurzojady
W poprzednich, błyskotliwych „Fragmentach dziennika SI” Zawada próbował pokazać ludzkie życie (i chorujące ciało) w zetknięciu ze sztuczną inteligencją, maszyną. W „Wydatkach” tą maszyną jest sam kapitalizm
Kamila Dzika-Jurek, „Newsweek”
Pamiętamy jego „Fragmenty dziennika SI” – tu jest jeszcze śmieszniej, jeszcze wspanialej. Wreszcie literatura zaczyna mówić o tym, czym naprawdę żyje. Świetne puenty, bardzo celne uwagi. Dawno nie czytałam książki, która by tak adekwatnie opisywała rzeczywistość
Karolina Felberg, Nowy Tygodnik Kulturalny
Głos, który podsuwa społeczeństwu krzywe zwierciadło złośliwości. Przejrzyjcie się w nim, jeśli macie odwagę
Jagoda Gawliczek, MORE Książkowe
Świetna książka o literaturze jako takiej
Jacek Kopciński, Nowy Tygodnik Kulturalny
Łukasz Zawada gra materią pisarską i własną osobą – z ofertą „Powieść za milion”, uwiecznienia bogatego mecenasa w Wielkiej Powieści, o czym mowa w pierwszym rozdziale, nadal można się zapoznać na jego stronie internetowej
Aleksandra Pańko, „Przegląd”
Zniewala przekrój form literackich i erudycji. To syntetyczna, uniwersalna historia o codzienności współczesnego konsumenta w średnim wieku
Arkadiusz Gruszczyński, Konrad Wojciechowski, „Gazeta Wyborcza”
U Zawady człowiek jest tym, co wydaje
Ewa Wieleżyńska, „Forbes Women”
Napiszę książkę za milion złotych
Łukasz Zawada, Vogue.pl
Excerpt from the publisher's blurb:
A novel about great love, which – as in classic romances – cannot be realized due to economic reasons. Science novel about reinventing the wheel – that money rules the world. An encyclopedic novel that reflects the intellectual horizon proper to our culture. A resentment novel, full of regret that it is not a commercial, profitable novel. About non-creative laziness. About the nonsense of work. About the loserness of literature and the only dream: wealth.
This mockumentary novel (or fictionalized essay) deals with the biggest taboo of our times – money. The book asks questions about the sense of functioning in the reality of extreme stratification and the cult of productivity.
---
Według mnie to uniwersalna opowieść o Polakach, o klasie średniej na dorobku
Arkadiusz Gruszczyński, Vogue.pl
„Wydatki” są mądre, smutne i szalenie zabawne, czyli idealne
Olga Wróbel, Kurzojady
W poprzednich, błyskotliwych „Fragmentach dziennika SI” Zawada próbował pokazać ludzkie życie (i chorujące ciało) w zetknięciu ze sztuczną inteligencją, maszyną. W „Wydatkach” tą maszyną jest sam kapitalizm
Kamila Dzika-Jurek, „Newsweek”
Pamiętamy jego „Fragmenty dziennika SI” – tu jest jeszcze śmieszniej, jeszcze wspanialej. Wreszcie literatura zaczyna mówić o tym, czym naprawdę żyje. Świetne puenty, bardzo celne uwagi. Dawno nie czytałam książki, która by tak adekwatnie opisywała rzeczywistość
Karolina Felberg, Nowy Tygodnik Kulturaln
Głos, który podsuwa społeczeństwu krzywe zwierciadło złośliwości. Przejrzyjcie się w nim, jeśli macie odwagę
Jagoda Gawliczek, MORE Książkowe
Świetna książka o literaturze jako takiej
Jacek Kopciński, Nowy Tygodnik Kulturalny
Łukasz Zawada gra materią pisarską i własną osobą – z ofertą „Powieść za milion”, uwiecznienia bogatego mecenasa w Wielkiej Powieści, o czym mowa w pierwszym rozdziale, nadal można się zapoznać na jego stronie internetowej
Aleksandra Pańko, „Przegląd”
Zniewala przekrój form literackich i erudycji. To syntetyczna, uniwersalna historia o codzienności współczesnego konsumenta w średnim wieku
Arkadiusz Gruszczyński, Konrad Wojciechowski, „Gazeta Wyborcza”
U Zawady człowiek jest tym, co wydaje
Ewa Wieleżyńska, „Forbes Women”
Zmuszony zostałem do głębokiej refleksji nad kierunkiem ewolucji literatury
Adam Kraszewski, Natemat.pl
Napiszę książkę za milion złotych
Łukasz Zawada, Vogue.pl
Excerpt from the publisher's blurb:
A novel about great love, which – as in classic romances – cannot be realized due to economic reasons. Science novel about reinventing the wheel – that money rules the world. An encyclopedic novel that reflects the intellectual horizon proper to our culture. A resentment novel, full of regret that it is not a commercial, profitable novel. About non-creative laziness. About the nonsense of work. About the loserness of literature and the only dream: wealth.
This mockumentary novel (or fictionalized essay) deals with the biggest taboo of our times – money. The book asks questions about the sense of functioning in the reality of extreme stratification and the cult of productivity.
---
Według mnie to uniwersalna opowieść o Polakach, o klasie średniej na dorobku
Arkadiusz Gruszczyński, Vogue.pl
„Wydatki” są mądre, smutne i szalenie zabawne, czyli idealne
Olga Wróbel, Kurzojady
W poprzednich, błyskotliwych „Fragmentach dziennika SI” Zawada próbował pokazać ludzkie życie (i chorujące ciało) w zetknięciu ze sztuczną inteligencją, maszyną. W „Wydatkach” tą maszyną jest sam kapitalizm
Kamila Dzika-Jurek, „Newsweek”
Pamiętamy jego „Fragmenty dziennika SI” – tu jest jeszcze śmieszniej, jeszcze wspanialej. Wreszcie literatura zaczyna mówić o tym, czym naprawdę żyje. Świetne puenty, bardzo celne uwagi. Dawno nie czytałam książki, która by tak adekwatnie opisywała rzeczywistość
Karolina Felberg, Nowy Tygodnik Kulturalny
Głos, który podsuwa społeczeństwu krzywe zwierciadło złośliwości. Przejrzyjcie się w nim, jeśli macie odwagę
Jagoda Gawliczek, MORE Książkowe
Świetna książka o literaturze jako takiej
Jacek Kopciński, Nowy Tygodnik Kulturalny
Łukasz Zawada gra materią pisarską i własną osobą – z ofertą „Powieść za milion”, uwiecznienia bogatego mecenasa w Wielkiej Powieści, o czym mowa w pierwszym rozdziale, nadal można się zapoznać na jego stronie internetowej
Aleksandra Pańko, „Przegląd”
Zniewala przekrój form literackich i erudycji. To syntetyczna, uniwersalna historia o codzienności współczesnego konsumenta w średnim wieku
Arkadiusz Gruszczyński, Konrad Wojciechowski, „Gazeta Wyborcza”
U Zawady człowiek jest tym, co wydaje
Ewa Wieleżyńska, „Forbes Women”
Napiszę książkę za milion złotych
Łukasz Zawada, Vogue.pl
Excerpt from the publisher's blurb:
A novel about great love, which – as in classic romances – cannot be realized due to economic reasons. Science novel about reinventing the wheel – that money rules the world. An encyclopedic novel that reflects the intellectual horizon proper to our culture. A resentment novel, full of regret that it is not a commercial, profitable novel. About non-creative laziness. About the nonsense of work. About the loserness of literature and the only dream: wealth.
This mockumentary novel (or fictionalized essay) deals with the biggest taboo of our times – money. The book asks questions about the sense of functioning in the reality of extreme stratification and the cult of productivity.
---
Excerpt from the publisher's blurb:
A novel about great love, which – as in classic romances – cannot be realized due to economic reasons. Science novel about reinventing the wheel – that money rules the world. An encyclopedic novel that reflects the intellectual horizon proper to our culture. A resentment novel, full of regret that it is not a commercial, profitable novel. About non-creative laziness. About the nonsense of work. About the loserness of literature and the only dream: wealth.
This mockumentary novel (or fictionalized essay) deals with the biggest taboo of our times – money. The book asks questions about the sense of functioning in the reality of extreme stratification and the cult of productivity. The central chapter takes an unusual form – it lists all the author's 2019 expenses. The publication received favorable reviews in national media, including Dwutygodnik, Przegląd, Vogue, Gazeta Wyborcza, Newsweek, and Polish Radio.
---
Ogłoszenie: Uwiecznię!
Mecenasa lub mecenaskę – osobę fizyczną lub firmę (produkt) – w swojej trzeciej powieści. Zakres tematyczny do uzgodnienia. Kwota mecenatu: 1 000 000 zł (słownie: milion złotych).
Immortality for sale!
I am in search of a patron – an individual or a company (or a product) – for my third novel. The theme is open for negotiation. The price tag: 1 000 000 PLN (220 000 EUR).
---
Ogłoszenie: Uwiecznię!
Mecenasa lub mecenaskę – osobę fizyczną lub firmę (produkt) – w swojej trzeciej powieści. Zakres tematyczny do uzgodnienia. Kwota mecenatu: 1 000 000 zł (słownie: milion złotych).
Immortality for sale!
I am in search of a patron – an individual or a company (or a product) – for my third novel. The theme is open for negotiation. The price tag: 1 000 000 PLN (220 000 EUR).
Ogłoszenie: Uwiecznię!
Mecenasa lub mecenaskę – osobę fizyczną lub firmę (produkt) – w swojej trzeciej powieści. Zakres tematyczny do uzgodnienia. Kwota mecenatu:
1 000 000 zł (słownie: milion złotych).
Immortality for sale!
I am in search of a patron – an individual or a company (or a product) – for my third novel. The theme is open for negotiation. The price tag: 1 000 000 PLN (220 000 EUR).
Ogłoszenie: Uwiecznię!
Mecenasa lub mecenaskę – osobę fizyczną lub firmę (produkt) – w swojej trzeciej powieści. Zakres tematyczny do uzgodnienia. Kwota mecenatu: 1 000 000 zł (słownie: milion złotych).
Immortality for sale!
I am in search of a patron – an individual or a company (or a product) – for my third novel. The theme is open for negotiation. The price tag: 1 000 000 PLN (220 000 EUR).
Ogłoszenie: Uwiecznię!
Mecenasa lub mecenaskę – osobę fizyczną lub firmę (produkt) – w swojej trzeciej powieści. Zakres tematyczny do uzgodnienia. Kwota mecenatu: 1 000 000 zł (słownie: milion złotych).
Immortality for sale!
I am in search of a patron – an individual or a company (or a product) – for my third novel. The theme is open for negotiation. The price tag: 1 000 000 PLN (220 000 EUR).
---
Wspaniała, szalona i wybitnie gęsta książka, a zarazem diabelsko precyzyjna
Zofia Król, „Dwutygodnik”
Najprawdopodobniej najzabawniejsza rzecz, jaką będziecie mieli okazję przeczytać w tym roku
Łukasz Grzymisławski, „Gazeta Wyborcza”
Według mnie to uniwersalna opowieść o Polakach, o klasie średniej na dorobku
Arkadiusz Gruszczyński, Vogue.pl
Dobrze się bawiłem przy tej książce. Złośliwa, gorzka, sarkastyczna… Pewnym gremiom czytelniczym i krytycznym powinna dać do myślenia
Piotr Kofta, II Program Polskiego Radia
Autor „Wydatków” podsuwa czytelnikowi rozmaite słuszne sądy, które mu się spodobają. I to może budzić dystans, bo nie każdy czytelnik lubi, żeby go brać pod włos
Justyna Sobolewska, „Polityka”
Nade wszystko rozdział „365 dni, 42 923 złote i 45 groszy”, który powinien dostać jakąś nagrodę za rozdział wybitny, a nominację do Paszportów „Polityki” to na bank
Mateusz, Lubimyczytać.pl
Najbardziej wstrząsająca w książce jest lista wydatków
Agata Passent, „Odlot. Magazyn Kulturalny”
Jestem absolutnie rozbrojona i zachwycona
Marta Perchuć-Burzyńska, TOK FM
„Wydatki” są mądre, smutne i szalenie zabawne, czyli idealne
Olga Wróbel, Kurzojady
W poprzednich, błyskotliwych „Fragmentach dziennika SI” Zawada próbował pokazać ludzkie życie (i chorujące ciało) w zetknięciu ze sztuczną inteligencją, maszyną. W „Wydatkach” tą maszyną jest sam kapitalizm
Kamila Dzika-Jurek, „Newsweek”
Pamiętamy jego „Fragmenty dziennika SI” – tu jest jeszcze śmieszniej, jeszcze wspanialej. Wreszcie literatura zaczyna mówić o tym, czym naprawdę żyje. Świetne puenty, bardzo celne uwagi. Dawno nie czytałam książki, która by tak adekwatnie opisywała rzeczywistość
Karolina Felberg, Nowy Tygodnik Kulturalny
Fantastyczny pomysł – kapitalnie zrealizowany!
Iwona Rusek, II Program Polskiego Radia
Głos, który podsuwa społeczeństwu krzywe zwierciadło złośliwości. Przejrzyjcie się w nim, jeśli macie odwagę
Jagoda Gawliczek, MORE Książkowe
Świetna książka o literaturze jako takiej
Jacek Kopciński, Nowy Tygodnik Kulturalny
Niezależnie od tego, którą interpretację wybrać – nieźle napisane
Piotr Gociek, „Do Rzeczy”
Piasek w piaskownicy zamienił się w brudną breję
Wojciech Szot, Zdaniem Szota
Technika wielopoziomowych relacji poszczególnych rozdziałów książki oraz biografii autora i jego dzieła doprowadzona została w „Wydatkach” do poziomu najwyższej klasy rozgrywkowej, dając czytelnikowi – zgodnie z cytowaną już funkcjonalną definicją literatury – doprawdy niemałą przyjemność
Tomasz Chlewiński, „Nowy Napis”
Łukasz Zawada gra materią pisarską i własną osobą – z ofertą „Powieść za milion”, uwiecznienia bogatego mecenasa w Wielkiej Powieści, o czym mowa w pierwszym rozdziale, nadal można się zapoznać na jego stronie internetowej
Aleksandra Pańko, „Przegląd”
Zniewala przekrój form literackich i erudycji. To syntetyczna, uniwersalna historia o codzienności współczesnego konsumenta w średnim wieku
Arkadiusz Gruszczyński, Konrad Wojciechowski, „Gazeta Wyborcza”
Zmuszony zostałem do głębokiej refleksji nad kierunkiem ewolucji literatury
Adam Kraszewski, Natemat.pl
U Zawady człowiek jest tym, co wydaje
Ewa Wieleżyńska, „Forbes Women”
Napiszę książkę za milion złotych
Łukasz Zawada, Vogue.pl
Wspaniała, szalona i wybitnie gęsta książka, a zarazem diabelsko precyzyjna
Zofia Król, Dwutygodnik
Najprawdopodobniej najzabawniejsza rzecz, jaką będziecie mieli okazję przeczytać w tym roku
Łukasz Grzymisławski, „Gazeta Wyborcza”
Według mnie to uniwersalna opowieść o Polakach, o klasie średniej na dorobku
Arkadiusz Gruszczyński, Vogue.pl
Dobrze się bawiłem przy tej książce. Złośliwa, gorzka, sarkastyczna… Pewnym gremiom czytelniczym i krytycznym powinna dać do myślenia
Piotr Kofta, II Program Polskiego Radia
Autor „Wydatków” podsuwa czytelnikowi rozmaite słuszne sądy, które mu się spodobają. I to może budzić dystans, bo nie każdy czytelnik lubi, żeby go brać pod włos
Justyna Sobolewska, „Polityka”
Nade wszystko rozdział „365 dni, 42 923 złote i 45 groszy”, który powinien dostać jakąś nagrodę za rozdział wybitny, a nominację do Paszportów „Polityki” to na bank
Mateusz, Lubimyczytać.pl
Najbardziej wstrząsająca w książce jest lista wydatków
Agata Passent, „Odlot. Magazyn Kulturalny”
Jestem absolutnie rozbrojona i zachwycona
Marta Perchuć-Burzyńska, TOK FM
„Wydatki” są mądre, smutne i szalenie zabawne, czyli idealne
Olga Wróbel, Kurzojady
W poprzednich, błyskotliwych „Fragmentach dziennika SI” Zawada próbował pokazać ludzkie życie (i chorujące ciało) w zetknięciu ze sztuczną inteligencją, maszyną. W „Wydatkach” tą maszyną jest sam kapitalizm
Kamila Dzika-Jurek, „Newsweek”
Pamiętamy jego „Fragmenty dziennika SI” – tu jest jeszcze śmieszniej, jeszcze wspanialej. Wreszcie literatura zaczyna mówić o tym, czym naprawdę żyje. Świetne puenty, bardzo celne uwagi. Dawno nie czytałam książki, która by tak adekwatnie opisywała rzeczywistość
Karolina Felberg, Nowy Tygodnik Kulturalny
Fantastyczny pomysł – kapitalnie zrealizowany!
Iwona Rusek, II Program Polskiego Radia
Głos, który podsuwa społeczeństwu krzywe zwierciadło złośliwości. Przejrzyjcie się w nim, jeśli macie odwagę
Jagoda Gawliczek, MORE Książkowe
Świetna książka o literaturze jako takiej
Jacek Kopciński, Nowy Tygodnik Kulturalny
Niezależnie od tego, którą interpretację wybrać – nieźle napisane
Piotr Gociek, „Do Rzeczy”
Piasek w piaskownicy zamienił się w brudną breję
Wojciech Szot, Zdaniem Szota
Technika wielopoziomowych relacji poszczególnych rozdziałów książki oraz biografii autora i jego dzieła doprowadzona została w „Wydatkach” do poziomu najwyższej klasy rozgrywkowej, dając czytelnikowi – zgodnie z cytowaną już funkcjonalną definicją literatury – doprawdy niemałą przyjemność
Tomasz Chlewiński, „Nowy Napis”
Łukasz Zawada gra materią pisarską i własną osobą – z ofertą „Powieść za milion”, uwiecznienia bogatego mecenasa w Wielkiej Powieści, o czym mowa w pierwszym rozdziale, nadal można się zapoznać na jego stronie internetowej
Aleksandra Pańko, „Przegląd”
Zniewala przekrój form literackich i erudycji. To syntetyczna, uniwersalna historia o codzienności współczesnego konsumenta w średnim wieku
Arkadiusz Gruszczyński, Konrad Wojciechowski, „Gazeta Wyborcza”
Zmuszony zostałem do głębokiej refleksji nad kierunkiem ewolucji literatury
Adam Kraszewski, Natemat.pl
U Zawady człowiek jest tym, co wydaje
Ewa Wieleżyńska, „Forbes Women”
Napiszę książkę za milion złotych
Łukasz Zawada, Vogue.pl
lukasz.m.zawada@gmail.com
lukasz.m.zawada@gmail.com
lukasz.m.zawada@gmail.com